Jadi lah orang yang cergaih jangan hampuraih !

Saturday, February 12, 2011

Kedai emas rugi RM600,000 dirompak tiga penjenayah


TEMERLOH 11 Feb. - Seorang peniaga kedai emas kerugian RM600,000 apabila lapan dulang barang kemas dari premis miliknya dilarikan tiga penjenayah dalam rompakan di Lurah Semantan di sini hari ini.
Kejadian berlaku kira-kira pukul 1.50 petang ketika umat Islam mengerjakan solat Jumaat.
Dua daripada penjenayah itu menyerbu kedai tersebut dengan salah seorang daripada mereka mengacukan pistol kepada pemilik kedai dan pekerjanya.
Mangsa yang hanya mahu dikenali sebagai Woon, berusia lingkungan 30-an berkata, kedua-dua penjenayah yang tidak menutup muka turut mengarahkan dia dan pekerja lain berdiam diri.
"Pada masa yang sama, mereka segera mengambil dulang berisi barang kemas yang besar dan memasukkannya ke dalam guni.
"Tidak sampai 10 minit, mereka kemudian melarikan diri dengan sebuah kereta jenis Proton Gen2 yang menunggu di luar kedai," katanya ketika ditemui di tempat kejadian.
Menurut Ketua Bahagian Siasatan Jenayah Daerah, Deputi Supritendan R. Sundralingam, kedai tersebut mempunyai kamera litar tertutup (CCTV) dan cakera rakaman kejadian itu telah dibawa ke balai untuk siasatan lanjut.
Sementara itu, Ketua Polis Daerah, Asisten Komisioner Mohd. Nor Mansor mengesahkan rompakan itu dan dua daripada perompak yang memasuki kedai itu dipercayai berketurunan Melayu serta berbadan gempal.
"Siasatan lanjut masih dijalankan dan pihak polis belum mendapat petunjuk yang dapat membantu siasatan.
"Sehubungan itu, kami meminta mereka yang mempunyai maklumat mengenai kejadian itu supaya tampil membantu polis dengan menghubungi IPD Temerloh di talian 09-296499," katanya.
Mohd. Nor berkata, kerugian akibat rompakan tersebut dianggarkan kurang RM600,000 dan kes ini disiasat mengikut Seksyen 392/397 Kanun Keseksaan iaitu rompakan bersenjata.

No comments:

Post a Comment