Jadi lah orang yang cergaih jangan hampuraih !

Wednesday, July 20, 2011

Balai bomba baru bernilai RM8 juta


TEMERLOH 20 Julai - Balai Bomba dan Penyelamat Temerloh yang baru bernilai RM8 juta akan siap sepenuhnya akhir tahun depan bakal menjadi balai operasi bagi Zon Timur.
Pengarah Jabatan Bomba dan Penyelamat Pahang, Datuk Abdul Wahab Mat Yasin berkata, balai bomba baru itu akan menjadi balai utama yang mengendalikan sembilan balai lain di bawahnya.
Menurutnya, ia yang mula dibina awal tahun ini akan menggantikan balai bomba Temerloh.
"Kita menjangkakan balai bomba baru ini siap sepenuhnya hujung tahun depan dengan kedudukannya yang lebih strategik iaitu di laluan utama Mentakab, Temerloh dan Seberang Temerloh dekat Bukit Angin.
"Kedudukan lebih baik ini akan banyak membantu dalam setiap operasi menyelamat yang dijalankan anggota bomba daerah ini," katanya selepas merasmikan program Teman Pili Bomba anjuran Balai Bomba dan Penyelamat Mentakab di sini, baru-baru ini.
Dalam perkembangan lain, Abdul Wahab berkata, pihaknya kini mempunyai 34 stesen pasukan bomba sukarela dengan keahlian seramai 1,600 orang.
Beliau memberitahu, pihaknya juga menerima sembilan kereta Proton Arena bagi tujuan kerja-kerja memadam kebakaran yang ditempatkan di beberapa stesen bomba sukarela terpilih di seluruh negeri.
"Salah sebuah kenderaan itu kita tempatkan di Kerdau yang disampaikan semasa Pilihan Raya Kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Kerdau baru-baru ini," katanya.
Abdul Wahab berkata, pasukan bomba sukarela terdiri daripada kalangan orang awam yang diberi latihan asas memadam kebakaran sebagai tindakan awal sebelum ketibaan pasukan bomba utama.

~ Alhamdulilah....Balai Polis baru....Balai bomba pun baru x lama lagi....Moga2 temerloh akan terus pesat  membangun dan makmur sentiasa lah... 

No comments:

Post a Comment