Jadi lah orang yang cergaih jangan hampuraih !

Wednesday, July 20, 2011

95% terima bekalan elektrik



Mohd. Sharkar Shamsudin (dua dari kanan) menerima cenderamata yang disampaikan oleh Affendi Abd. Rahman di Temerloh, Pahang, baru-baru ini.


TEMERLOH 20 Julai - Lebih 95 peratus penduduk negeri ini termasuk di kawasan pedalaman dan perkampungan Orang Asli di Pahang telah menikmati kemudahan bekalan elektrik.
Pengerusi Jawatankuasa Penerangan Sains, Teknologi dan Inovasi negeri, Datuk Mohd. Sharkar Shamsudin berkata, daripada jumlah itu hanya beberapa kawasan masih belum menerima kemudahan itu daripada Tenaga Nasional Berhad (TNB) terutama di perkampungan Orang Asli yang terlalu jauh di pedalaman.
 
Bagaimanapun, katanya, kerajaan negeri akan memastikan kawasan terbabit menerima sepenuhnya bekalan elektrik dalam tempoh terdekat ini.
"Setiap rakyat negeri ini boleh menikmati bekalan elektrik dengan selesa tidak seperti 20 tahun lalu apabila banyak kawasan pedalaman yang tidak menerima bekalan," katanya.
Beliau berkata demikian selepas merasmikan program Kesihatan dan Keselamatan Elektrik serta Penerangan Tarif Elektrik Bersama TNB Temerloh dan pertubuhan bukan kerajaan (NGO) di sini, baru-baru ini.
Turut hadir, Pengurus Besar Kanan Operasi (Wilayah 2) Bahagian Pembahagian TNB, Datuk Roslan Abd. Rahman dan Pengurus TNB Temerloh, Affendi Abd. Rahman.
Mohd. Sharkar berkata, dengan kemudahan yang disediakan TNB itu membuktikan kerajaan sentiasa memastikan rakyat negeri ini menerima kemudahan yang sama tanpa mengambil kira lokasi penempatan masing-masing.
Dalam perkembangan berkaitan, Mohd. Sharkar menasihati rakyat supaya berjimat selepas kadar baru tarif elektrik dikuat kuasa 1 Jun lalu.

utusanpahang@utusan.com.my

Allhamdulilah....

No comments:

Post a Comment